זעם בימין: בהוראת שר הביטחון יעלון, פונו הבתים בחברון

"אנחנו נמשיך להיות פה ולקנות בדמים מלאים עוד בתים וליישב את חברון. כתוב בדמיך חיי ואנו לא רוצים שיהיה בדמים של בני אדם אלא בדמים מלשון כסף בקנייה מלאה של בתים בחברון"
ישראל פרייא | תמונות: ישי פליישר, דובר ישוב יהודי חברון 2 Comment on זעם בימין: בהוראת שר הביטחון יעלון, פונו הבתים בחברון
"אנחנו נמשיך להיות פה ולקנות בדמים מלאים עוד בתים וליישב את חברון. כתוב בדמיך חיי ואנו לא רוצים שיהיה בדמים של בני אדם אלא בדמים מלשון כסף בקנייה מלאה של בתים בחברון"
12:39
30.04.24
יונת קפלן No Comments on המסר שבגללו הניה שוחט עזבה את התור ללחמניות החמות

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול חגגו ביישוב היהודי בחברון את הכניסה לשני מבנים הסמוכים למערת המכפלה, בדרך ממנה לשכונת אברהם אבינו היהודית. אך נדמה כי השמחה הייתה מוקדמת. במערכת הביטחון לא השלימו עם המהלך, ונערכים לפנות את המתיישבים.

המתיישבים טוענים כי בידיהם כל האישורים המעידים כי הבית נקנה בכסף מלא מפלסטיני תושב המקום, ואמש, ללא תיאום עם הצבא, הביאו פורצים, ונכנסו עשרות מהם, משפחות לצד בחורי ישיבה, למבנה האסטרטגי.

בית פלסטיני סמוך למערת המכפלה אוכלס על ידי מתיישבי חברון

אך למרות התמיכה הרבה מהפוליטיקאים מהצד מהימני של המפה הפוליטית, גורמים בסביבתו של שר הביטחון יעלון טענו כי הכניסה לא מקובלת ולא תאושר.

גורם ביטחוני הבהיר כי מדובר בהליך שאינו מקובל: גם אם הבתים נרכשו כדין, יש צורך בהסדרת רישום ואישור עסקה, תיאום ביטחוני ומדיני. מכיוון ששלושת התנאים לא הושגו, סביר להניח שהבתים יפונו.

בקרב גורמים בהתיישבות שורר זעם רב על הכוונה לפנות את הבתים, ורבים הביעו ביקורת מלווה בזלזול על ממשלת הימין, שבאופן שדי חוזר על עצמו, במקרים רבים, נוקטת במדיניות השמאל.

ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר הביע חשש כי שר הביטחון יעלון "לא יגלה את העוז והעצמה להרים את רוח ישראל בכניסה לבית בחברון וירצה לפנות". "אנחנו נמשיך להיות פה ולקנות בדמים מלאים עוד בתים וליישב את חברון. כתוב בדמיך חיי ואנו לא רוצים שיהיה בדמים של בני אדם אלא בדמים מלשון כסף בקנייה מלאה של בתים בחברון", אמר. "אנו קוראים לשר הביטחון לאשר את הרכישה ולאפשר לנו להישאר במקום ולרומם את רוח ישראל".

לפי הדיווחים מהדקות האחרונות, כוחות הביטחון החלו להיכנס לבתים בחברון על מנת לפנות את המתיישבים מהמקום. מעדויות המגיעות מהמקום עולה כי המתיישבים מתבצרים לקראת עימות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "סוגיית הבתים בחברון היא סוגיה חדה של 'שחור ולבן'. אין בה מורכבות של לחץ בינלאומי כמו בהקפאת הבניה ואין בה הערכות מצב מקצועיות שונות כמו בסוגיית הביטחון. יש בה התעקשות לא ברורה של שר הביטחון, שהעניין מצוי בידיו באופן מוחלט, שלא לאפשר את בחינת מסמכי הרכישה כשהמתיישבים מאכלסים את המבנים.
"לאור האמור עדכנתי הלילה את ראש הממשלה ואת ראש המפלגה שלי כי ככל שמתיישבי חברון יפונו מהבתים שנרכשו לא אשתתף בהצבעות במליאה עד שיתאפשר להם לחזור. כחבר בקואליציה אני נושא באחריות להתנהלותה ולא יכול להסתפק בנאומי ביקורת. אני משוכנע שיו"ר מפלגתי, השר בנט, שמתח השבוע ביקורת קשה על מדיניותו של שר הביטחון, יגבה את המהלך הזה ואני קורא ליתר חברי הכנסת והשרים של המחנה הלאומי להצטרף לדרישתי החד משמעית ולהביא לשינוי מדיניות הממשלה".
יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, תוקף בחריפות את פינוי המתיישבים שרכשו את הבתים בחברון, ואמר: ״כאשר מתיישבים פועלים על-פי החוק, הדבר הנכון הוא להמתין עם הפינוי ולבחון את האופציות החוקיות לחיזוק ההתיישבות מתוך דאגה לשלטון החוק. אני קורא לדרג המדיני הממונה על גורמי הביטחון להזדרז ולבדוק את חוקיות הרכישה ולא להלהיט את הרוחות בפינוי מתיישבים. דוקא בימים בהם אויבנו מנסים לפגוע לא רק בגופנו אלא בזכותנו על הארץ נכון להעביר מסר שאנחנו שבנו הביתה״.
השר זאב אלקין. "אני קורא לעצור באופן מיידי את פינוי המתיישבים מהבתים בחברון. זה הזמן להילחם בטרור ולא להילחם במתיישבים".


2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    בלי קשר לעצם הנידון
    מה הבילבול מח הזה "בדמייך חיי"? מאיפה הפרשנות הזו?

  2. 1

    והוא עוד נקרא איש ימין?